програма за организиране на обекти

на геодезическа тематика.
g_ishkitiev
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 12:16 pm
Обратна връзка:

програма за организиране на обекти

Мнение от g_ishkitiev »

здравейте,
направил съм една проста програмка за организиране на обектите :). Предполагам всеки го има този проблем, когато се наложи да търси за кой обект къде са запазени файловете и т.н.

та идеята е следната - при добавянето на обект слагате информация за него - лице за контакт, телефон населено място и нещо друго. Добавят се и файловете за обекта, след което те се копират в директория с някакво уникално ID ( примерно 20408123 ).
Обектите се показват в една таблица и така може лесно да намирате на кой какво сте правили..
програмката е още в много незавършен вид, после ще има търсене по име, телефон... филтриране по населено място и разни такива неща.

Сега съм я пуснал да събирам мнения и идеи :)..

може да я дръпнете от тук :
http://sites.google.com/site/gishkitiev ... edirects=0

направил съм някой промени по програмата, на този сайт ще качвам новите версий - http://sites.google.com/site/gishkitiev/obj-organizer


ps. програмката работи с framework 2 , който предполагам го има вече на всеки windows XP, но все пак ако някой ползва стара версия -
http://www.microsoft.com/downloads/than ... layLang=en
Последно промяна от g_ishkitiev на Пет Дек 12, 2008 12:16 am, променено общо 3 пъти.

eria
Мнения: 56
Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 2:22 pm
Местоположение: София

Мнение от eria »

Да, това е много полезно,
пролетта разработвахме нещо подобно с една девойка за фирмата в която работех.
Браво на g_ishkitiev!
Само като идеи ще споделя че бяхме включили и възможност за избор на вид обект (геод.снимка, верт.планировка, трасировка и т.н.), календар за изпълнение на обектите, цена за изпълнение, авансови плащания, възможност за възлагане на обектите между различни хора от един и същ екип, като във всеки конкретен момент се вижда кой всъщност работи върху обекта, печатане на формуляри при въвеждане на обекта от които един е за клиента а друг за набора с документи, които оставя във фирмата, печатане на разписки при плащане на поръчката, справка за неплатените поръчки, справка за поръчките на конкретен клиент... В тази система не е нужно файловете да се копират някъде, прикачва им се пътя и при кликване върху името му се стартира съответната програма която да го отвори. Предвидихме и възможност за добавяне на коментари към всеки един обект.

g_ishkitiev
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 12:16 pm
Обратна връзка:

Мнение от g_ishkitiev »

е вашето е било по-професионално.. аз я правя за по-малка фирмичка, където не се следи толкова плащанията и т.н.
Макар че и аз мисля да добавя вид на услугата и получени пари, а от това да ти прави и разни отчети за колко време какви пари си изкарал и т.н...
А иначе файловете умишлено ги копирам в отделни директори, защото много често ми стоят по десктопа :). А също така и могат да се архивират и бекъпват през определен период..

eria
Мнения: 56
Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 2:22 pm
Местоположение: София

Мнение от eria »

Не, аз съвсем не искам да правя критика на това което си направил.
Напротив, заслужава похвали.
Но все пак мисля че колкото и да е голяма фирмата следенето на плащанията е важно, лично аз често изпадам в голямо чудене с еди кой си за колко пари говорихме, а той колко даде, а кога ги даде...
Поздрави! :)

g_ishkitiev
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 12:16 pm
Обратна връзка:

Мнение от g_ishkitiev »

е не ги приемам като критика :), даже е хубаво така да чувам и други идеи. Защото все пак аз съм имал даден проблем за които съм си направил тая програмка, някой друг има малко по-различен проблем за които не съм мислил и така накрая ще стане нещо което може да се позлва от всички.. хехе добре звучи :).. Ще се човъркам до деня в които не ми писне, но каквото направя още все в + ще бъде :)

GeoRT
administrator
Мнения: 597
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 7:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от GeoRT »

Идеята на тази програмка е много добра.
На мен лично, много ми допада това с копирането в служебна директория.
Предполагам всеки си има някаква организация на проектите, където в името на един фолдър се опитва да вкара дата, описание и т.н. - става каша.
Ако искате дайде една по една да обсъдим допълните опции.

1. СИГУРНОСТ: Мисля че ще е добре да се въведе ограничение на достъпа с парола. Не е добре, къде случайно къде не, някой да редактира информацията за обектите без "следа". Също така, ако се вкарат пари и контакти... това в известна степен е конфеденциална информация и не би трябвало всеки служител да има достъп до нея.
Ако се въведат два вида достъп - администраторски и потребителски, мисля че ще е много интелигентно. Администратора въвежда и редактира обектите, а потребителите ползват програмата само като органайзер, като някои от графите остават скрити.

2. СЪДЪРЖАНИЕ: В момента, доколкото видях, могат да се добавят само файлове. Би било удобно, да могат се вкарват цели директории, заедно с поддиректории в тях и съответно всички налични там файлове.

3. АРХИВИРАНЕ: Дали е възможно, от самата програма да се стартира някой популярен фрий архиватор, който да бекъпва служебната директория, като пита за място на бекъп-а?

4. ИНФОРМАЦИЯ: Информацията за обектите, понастоящем се записва в някаква вътрешна база на програмата. Според мен ще е удобно тази база да се експортва в някакъв популярен формат, като същевременно този експортиран файл, да се чете обратно (импорт) от софтуерчето.

Това се сещам засега. :)
g_ishkitiev, поздравления за доброто намерение.

g_ishkitiev
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 12:16 pm
Обратна връзка:

Мнение от g_ishkitiev »

значи :
- това за сигурността ще го направя скоро, то се прави лесно

- архивирането и аз си го мислих, ще потърся някой компонент за авхивиране, ще пробвам да го направя да архивира на парчета (примерно с размера на CD или DVD) и също мисля да има възможност да прави архивиране само през 1 месец или нещо такова

- качването на папки ще е малко по трудно (май..) и го оставям за по-нататък

- информация - аз нарочно съм ги направил да се записват в INI файл отделен за всеки обект, понеже ако се скапе нещо главния файл да не останеш с куп директорий с неразбираеми имена :). Пък и може така да се работи с няколко директорий с обекти.

а иначе сега си мисля дали да не добавя и едно поле - Завършеност с проценти от 0 до 100 през 10 и незавършените обекти да се оцветяват в различен цвят.. и евентуално да се пише какво остава да се направи

Geomatics
administrator
Мнения: 138
Регистриран на: Нед Яну 27, 2008 11:17 pm
Местоположение: гр. Пловдив
Обратна връзка:

Мнение от Geomatics »

Адмирации и от мен!!!
Идеята е много добра.

Съгласен съм с GeoRT :D! Единствено бих попитал защо да е необходимо да се копират файловете в служебна директория? Мисля, че е по-удачно програмата да помни пътя до директорията, която така или иначе е създадена когато сме работили по обекта.

Незначители неща за този етап, все пак да си ги кажа:

1. Това уникално ID, виждам се генерира от датата и още нещо. Следващият обект е с ID, което е различно от предното с много (говоря за цифрите след датата). Защо не си го направил да започва от 1 и да нараства с всеки нов обект. (може да не съм разбрал целта на ID-то, видях че се създават папки с това име)

2. В полетата телефон и дата програмата позволява да се въвежда текст.

3. Ако потребителят въведе повечко инфо в полето "друго" на един ред е малко неудобно за редакция, трябва да местиш напред назад със стрелките. Може да се помисли за нещо като RefEdit във Visual Basic. (на какъв език я пишеш)

g_ishkitiev
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 12:16 pm
Обратна връзка:

Мнение от g_ishkitiev »

ами малко съм начинаещ и затова "друго" е само на един ред :), нещата се записват в INI файлове и незнам как да го направя да е с по-няколко реда.. а телефоните и дата умишлено съм ги направил да се пише каквото си искаш с идеята, че програмката се ползва от малък кръг хора и няма нужда да се проверяват данните дали са истински.

ID-то се генерира от датата - примерно 11/12/2008 - 111208 + 3случайни цифри. Направил съм ги да са случайни.. незнам и аз защо, за по-лесно :)

Geomatics
administrator
Мнения: 138
Регистриран на: Нед Яну 27, 2008 11:17 pm
Местоположение: гр. Пловдив
Обратна връзка:

Мнение от Geomatics »

А каква е идеята за копирането на файловете? :)

g_ishkitiev
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 12:16 pm
Обратна връзка:

Мнение от g_ishkitiev »

ами всичко е по-подредено :). Освен това може да се ползва и някой друг софтуер, чрез който периодично да се бекъпват данните в интернет или на някой друго HDD.
иначе програмата я пиша на C# с visual studio 2005

GeoRT
administrator
Мнения: 597
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 7:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от GeoRT »

На мен лично, това с копирането на папките ми харесва.
Например ако имаш няколко работни станции, всеки си работи където си поиска. Програма от своя страна, може да копира всичко на сървър и нещата са ясни и подредени.
В днешно време не бива да се пести от diskspace!
;)

П.П.
И все пак, ще е огромно удобство да могат да се прикачат цели директории, а не само файлове.

eria
Мнения: 56
Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 2:22 pm
Местоположение: София

Мнение от eria »

Поне в нашата система, всеки потребител си има user и password, които се създават само от администратора. За всеки обект се записва кой user го е приел, кои са работили върху него, както и този на когото е платен. Накои функции не са достъпни за обикновенните потребители, а само за администратора. Например веднъж платен обекта се заключва и никой user вече не може да го редактира или да го направи че не е платен, това е само в правата на администратора. Данни за клиенти също могат да бъдат редактирани само от админа. Лично на мен идеята с прикачването на цели директории не ми харесва. В повечето обекти, файловете, които имат в крайна сметка важност според мен съвсем не са много.
Всеки номер на поръчка се формира по следният начин (пореден номер на поръчката)+(последните две цифри от съответната година). Например, 10108 е 101 поръчка от 2008 година. Номера на поръчката се съобщава на клиента. Той всъщност получава формуляр с всички данни за поръчката, въведени при създаването й и когато иска справка просто ти казва номера й и всеки може веднага да види, кога е приета, от кого е приета, за кога е предвидена за изпълнение, за колко е договорена, кой в момента работи върху нея, всички изготвени до момента файлове...

GeoRT
administrator
Мнения: 597
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 7:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от GeoRT »

В настоящата версия, няма "максимайз", а също така, не се появяват скрол-ове. Ако нямаше туултип-ове, щеше да е невъзможно да се види напълно съдържанието в "друго".

g_ishkitiev
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 12:16 pm
Обратна връзка:

Мнение от g_ishkitiev »

Ами явно гледаш по старата версия (0.7) , на 0.8 може да се маскимизира.
Сега съм качил направеното до преди малко , там вече допълнителната информация е на няколко реда (още имам проблем с отделянето на редовете). Добавена е и дата на последната редакция, освен това като щракнеш 2 пъти върху обекта излиза допълнително информация.. и там има още неща за дооправяне (не показва размера на файловете в под директорийте).

но до 2-3 дена ще ги оправя тия неща. Има и един бутон "Направи архив" с него ще се архивира цялата папка и ще се копира на Desktopa, ако нещо се налага да се изпраща по мейл и т.н. :)
ето тук :
http://sites.google.com/site/gishkitiev ... edirects=0

иначе мерси за информацията, ако забележиш и други такива неща пиши пак, че аз уж гледам ама..

Публикувай отговор