Кой нормативен документ урежда дейностите по създаване на геодезиески мрежи за автомагистрала - методите на измерване, методи на създаване, начини на стабилизиране, точност на измерванията, класове, гъстота, точност на инструментите, средни квадратни грешки в координатите и др.
Като се извинявам за некомпетентно зададения ми въпрос, ви благодаря предварително за компетентните ви отговори.
Създаване на полигонова мрежа - нормативи
Освен описаните инструкции, обосновката на точността на инженерни съоръжения е функция на техническото задания, т.е. строителният инженер в проекта е описал допуски на съоръжението (максимални отклонения на оси на съоръжението).
В учебника по Инженерна Геодезия на проф. Димитров са изведени начините на трасиране и точности, следва от точността да се изберат инструменти, които да обезпечат необходимата точност, или ако няма такива да се определят методи на измерване (пр. брой гируси за да се постигне точност на измерена посока, или брой повторения на измерени дължини)
След като всичко това се изясни нарамва се инструмента и в калта за да се материализират осите на съоръжението или да се възстановят или да се проконтролирват и т.н.
В учебника по Инженерна Геодезия на проф. Димитров са изведени начините на трасиране и точности, следва от точността да се изберат инструменти, които да обезпечат необходимата точност, или ако няма такива да се определят методи на измерване (пр. брой гируси за да се постигне точност на измерена посока, или брой повторения на измерени дължини)
След като всичко това се изясни нарамва се инструмента и в калта за да се материализират осите на съоръжението или да се възстановят или да се проконтролирват и т.н.
Рано е да закъсняваш, късно е да подраняваш.
инструкции - И кои са тези инструкции... не е ясно.РГО по същество представлява снимачна мрежа от трайно стабилизирани върху повърхността маркери с прецизно определени координати в хоризонтално и височинно положение. Гъстотата на точките се определя посредством инструкции, в зависимост от конкретната цел, която се постява, в зависимост от конкретното технически задание и характеристиките на месността.
Координирането на точките от РГО се извършва посредством полярен метод или GPS, като за база се използват точки с известни координати от съществуващата ДГМ и ГММП.
Няма точно такава инструкция! Има Инструкция за създаване и поддържане на геодезически мрежи с местно предназначениеМожеш да ползваш ИНСТРУКЦИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ГЕОДЕЗИЧЕСКИ МРЕЖИ, ИЗДАДЕНА ОТ ГЛАВНО УПРАВЛЕНИЕ ПО ГЕОДЕЗИЯ, КАРТОГРАФИЯ И КАДАСТЪР.
Но в нея и дума не се обелва за изискванията към т.нар. Снимачни мрежи
Колко и какви описани инструкции видяхте в постинга на djaba?? Аз видях само една - и то - със сгрешено име.Освен описаните инструкции, обосновката на точността ....
Остава... всички изисквания към геодезическата мрежа на магистралата да са определени в техническото задание за строежа й. Моля потвърдете. (Или ме поправете.) Благодаря!
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 12:16 pm
- Обратна връзка:
С кои инструкции да е запознат някой?Защо не си извикаш някой, които е по-запознат с тия инструкции да ти направи мрежата
Ами то няма даже и една инструкция, а ти ми говориш за инструкции!
И кой да е този, дето , познавайки някаква инструкция (която инструкция я няма в правния мир), ще ми направи някаква си мрежа. Той, уж запознатият, с какво ще е запознат, след като това, с което трябва да е запознат, не съществува като нормативен докумен?!
Чудни хора сте!
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 12:16 pm
- Обратна връзка:
Ето нещо като за начало
ИНСТРУКЦИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ГЕОДЕЗИЧЕСКИ МРЕЖИ С МЕСТНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ
http://www.cadastre.bg/instrukcii/GMMP/instr_GMMP.htm
ИНСТРУКЦИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ГЕОДЕЗИЧЕСКИ МРЕЖИ С МЕСТНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ
http://www.cadastre.bg/instrukcii/GMMP/instr_GMMP.htm
-
- Мнения: 161
- Регистриран на: Вто Юни 09, 2009 4:34 pm
Доколкото магистралата се явява инженерно съоръжение, според мен най-подходяща е тази инструкция от далечната 1980г
http://www.geodesy-bg.net/INSTRUCTIONS/ ... str_mr.pdf
http://www.geodesy-bg.net/INSTRUCTIONS/ ... str_mr.pdf
И сме чудни и чудесни!
Че сте чудни, няма никакъв спор. Дори сте упорито нестоплящи реотана, въпреки ясно поставените въпроси.
Не отговаряте на това, което ви питам (въпреки че никак не е задължително да го правите), а отговаряте за нещо си (незнайно какво), което ви бръмчи в главите. Нещо.. чули дедочули... ама отговаряте: Мoхабет да става.
Дали сте чудесни? Ами... да предположим. Но тепърва трябва да го доказвате. А засега доказателства... няма!
Пак ти казвам, Ишкитиев, в Инструкцията за ГММП няма и дума, обелена за изискванията за снимачните и за работните мрежи. И повече не се бутай в теми, които (засега) не разбираш.Ето нещо като за начало
ИНСТРУКЦИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ГЕОДЕЗИЧЕСКИ МРЕЖИ С МЕСТНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ
Така... Магистралата е инженерно съоръщение - НЯМА СПОР.Доколкото магистралата се явява инженерно съоръжение, според мен най-подходяща е тази инструкция от далечната 1980г
Спор има обаче по друго: Когато някой рече да прави трасиране на строителната мрежа на аутобана - той естествено ще ползва препоръчаната от теб, Rum Tum Tugger, инструкция.
Но преди да се стигне до трасиране на стротелната мрежа на магистралата, някой трябва да направи някаква (незнам точно каква, но в никаквъв случай, не строителна) мрежа, която (най-малкото) да установи връзка на строителната мрежа на магистралата с (например)ГММП. Т.е., между ГММП и СТРОИТЕЛНАТА мрежа, трябва да има поне един вид мрежа - такава, че поне да установи, че ГММП в началото и в края на някой ЛОТ на магистралата са в една и съща координатна система, И която "да пренесе" координати от ГММП, до трасето на магистралата.
Сега... Веднага възниква въпроса: Защо ролята на такава мрежа да не се поеме от някава новопроектираща се и новоизграждаща се ГММП?
Не казвам че е невъзможно! Не казвам че е нелогично.
Но казвам, че за построяването на лота от магистралата, е (може би) достатъчно да се проектира геодезическа мрежа с клас - като на РАБОТНА мрежа. Въпросът е: С какви инструменти за измерване, с какви методи и точности на измерване. С каква точност на ср.кв. грешки... и т.н.?
Благодаря!
Последно промяна от logic на Пон Окт 18, 2010 1:50 pm, променено общо 1 път.
-
- administrator
- Мнения: 600
- Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 7:52 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
logic, преосмисли си малко тона към хората, които молиш за помощ!!!logic написа:И сме чудни и чудесни!
Че сте чудни, няма никакъв спор. Дори сте упорито нестоплящи реотана, въпреки ясно поставените въпроси.
Не отговаряте на това, което ви питам (въпреки че никак не е задължително да го правите), а отговаряте за нещо си (незнайно какво), което ви бръмчи в главите. Нещо.. чули дедочули... ама отговаряте: Мухабет да става.
Дали сте чудесни? Ами... да предположим. Но тепърва трябва да го доказвате. А засега доказателства... няма!
Пак ти казвам, Ишкитиев, в Инструкцията за ГММП няма и дума, обелена за изискванията за снимачните и за работните мрежи. И повече не се бутай в теми, които (засега) не разбираш.Ето нещо като за начало
ИНСТРУКЦИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ГЕОДЕЗИЧЕСКИ МРЕЖИ С МЕСТНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ
Така... Магистралата е инженерно съоръщение - НЯМА СПОР.Доколкото магистралата се явява инженерно съоръжение, според мен най-подходяща е тази инструкция от далечната 1980г
Спор има обаче по друго: Когато някой рече да прави трасиране на строителната мрежа на аутобана - той естествено ще ползва препоръчаната от теб, Rum Tum Tugger, инструкция.
Но преди да се стигне до трасиране на стротелната мрежа на магистралата, някой трябва да направи някаква (незнам точно каква, но в никаквъв случай, не строителна) мрежа, която (най-малкото) да установи връзка на строителната мрежа на магистралата с (например)ГММП. Т.е., между ГММП и СТРОИТЕЛНАТА мрежа, трябва да има поне един вид мрежа - такава, че поне да установи, че ГММП в началото и в края на някой ЛОТ на магистралата са в една и съща координатна система, И която "да пренесе" координати от ГММП, до трасето на магистралата.
Сега... Веднага възниква въпроса: Защо ролята на такава мрежа да не се поеме от някава новопроектираща се и новоизграждаща се ГММП?
Не казвам че е невъзможно! Не казвам че е нелогично.
Но казвам, че за построяването на лота от магистралата, е (може би) достатъчно да се проектира геодезическа мрежа с клас - като на РАБОТНА мрежа. Въпросът е: С какви инструменти за измерване, с какви методи и точности на измерване. С каква точност на ср.кв. грешки... и т.н.?
Благодаря!
Считай това за предупреждение преди бан.
Не смятам да обсъждам решението си с теб, така че не си прави труд да ми отговаряш, а просто се съобрази!
-
- administrator
- Мнения: 147
- Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 4:40 pm
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
logic, щом ще мериш магистрала прочети си техническото задание, там трябва да е написано какво се изисква, като изисквания за точност, гъстота на точките и координатна система. Ето ти откъс от техническо задание за рехабилитация на второкласен път. Там хората си казват какво искат :
Минималният брой точки от опорния полигон да бъде 3 точки на километър.
Всички геодезически работи по определяне на точките от опорния полигон трябва да отговарят на изискванията на Наредба No 3 към ЗКИР/ МРРБ/ 2006 год., като се спазват и специфичните изисквания, указани в техническото задание.
При използване на глобални позиционни спътникови системи (ГПСС) (GPS) за равнинното определяне на координатите на точките от опорния полигон е необходимо да се определят с ГПСС най-малко по две точки на 2 км с видимост между тях.
Стабилизирането на точките от опорния полигон да се направи със стоманен прът Ф16 или тръба ½” с минимална дължина 30 см, бетониран с бетон М 200, с размери на бетоновия блок не по-малки от 30/30/30 см. Горният край на пръта да бъде загладен и да отстои от горния край на бетоновия блок на 10 мм. Върху блока да се изпише трайно номера на полигоновата точка и годината на създаване. Измерванията да започнат след набиране на първоначалната кубова якост на бетона/ 2-3 дни след бетонирането/. Полигоновите точки да бъдат реперирани до три съществуващи трайни обекта.
Максималната стойности на средните квадратни грешки в положението на точките от геодезическия полигон, след изравнението не трябва да надвишават 0.07 м.
bpfc 4 life
-
- Мнения: 161
- Регистриран на: Вто Юни 09, 2009 4:34 pm
Благодаря за перфектния, според мен, отговор! Чест и почитания!logic, щом ще мериш магистрала прочети си техническото задание, там трябва да е написано какво се изисква, като изисквания за точност, гъстота на точките и координатна система.
Наистина съм много благодарен! Моите благопожелания за Вас!
Може ли въпросче, ако позволите:Горката магистрала...
Обект от национално значение, геодезиста не знае как да си изгради мрежата. Дано Бойко Борисов не чете форума
Как се досетихте, че аз съм геодезиста на магистралата? А ако досещането Ви не е верно, какво правим??
Благодаря!
Точка 6 от Инструкцията, за която говорите, се отнася за един по-друг вид геодезическа дейност - "ТРАНСФОРМАЦИЯ от една геод. система в друга". Ама карай ... шоу да става. (Да бяхте прочел поне второто изречение от т. 6; и да бяхте погледнал черт. 24)А за връзката с Държавната геодезическа мрежа са ти написали т.6
Щом толкова искаш да е нормативно издържано...