Страница 1 от 2

Създаване на полигонова мрежа - нормативи

Публикувано на: Чет Окт 14, 2010 8:15 pm
от logic
Кой нормативен документ урежда дейностите по създаване на геодезиески мрежи за автомагистрала - методите на измерване, методи на създаване, начини на стабилизиране, точност на измерванията, класове, гъстота, точност на инструментите, средни квадратни грешки в координатите и др.

Като се извинявам за некомпетентно :oops: зададения ми въпрос, ви благодаря предварително за компетентните ви отговори.

Публикувано на: Пет Окт 15, 2010 8:37 am
от djaba
.

Публикувано на: Пет Окт 15, 2010 10:18 am
от Незнайко1
Освен описаните инструкции, обосновката на точността на инженерни съоръжения е функция на техническото задания, т.е. строителният инженер в проекта е описал допуски на съоръжението (максимални отклонения на оси на съоръжението).
В учебника по Инженерна Геодезия на проф. Димитров са изведени начините на трасиране и точности, следва от точността да се изберат инструменти, които да обезпечат необходимата точност, или ако няма такива да се определят методи на измерване (пр. брой гируси за да се постигне точност на измерена посока, или брой повторения на измерени дължини)
След като всичко това се изясни нарамва се инструмента и в калта за да се материализират осите на съоръжението или да се възстановят или да се проконтролирват и т.н.

Публикувано на: Пет Окт 15, 2010 12:42 pm
от logic
РГО по същество представлява снимачна мрежа от трайно стабилизирани върху повърхността маркери с прецизно определени координати в хоризонтално и височинно положение. Гъстотата на точките се определя посредством инструкции, в зависимост от конкретната цел, която се постява, в зависимост от конкретното технически задание и характеристиките на месността.
Координирането на точките от РГО се извършва посредством полярен метод или GPS, като за база се използват точки с известни координати от съществуващата ДГМ и ГММП.
инструкции - И кои са тези инструкции... не е ясно.
Можеш да ползваш ИНСТРУКЦИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ГЕОДЕЗИЧЕСКИ МРЕЖИ, ИЗДАДЕНА ОТ ГЛАВНО УПРАВЛЕНИЕ ПО ГЕОДЕЗИЯ, КАРТОГРАФИЯ И КАДАСТЪР.
Няма точно такава инструкция! Има Инструкция за създаване и поддържане на геодезически мрежи с местно предназначение
Но в нея и дума не се обелва за изискванията към т.нар. Снимачни мрежи
Освен описаните инструкции, обосновката на точността ....
Колко и какви описани инструкции видяхте в постинга на djaba?? Аз видях само една - и то - със сгрешено име.

Остава... всички изисквания към геодезическата мрежа на магистралата да са определени в техническото задание за строежа й. Моля потвърдете. (Или ме поправете.) Благодаря!

Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 10:43 am
от g_ishkitiev
Защо не си извикаш някой, които е по-запознат с тия инструкции да ти направи мрежата :).

Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 11:48 am
от logic
Защо не си извикаш някой, които е по-запознат с тия инструкции да ти направи мрежата
С кои инструкции да е запознат някой?
Ами то няма даже и една инструкция, а ти ми говориш за инструкции!
И кой да е този, дето , познавайки някаква инструкция (която инструкция я няма в правния мир), ще ми направи някаква си мрежа. Той, уж запознатият, с какво ще е запознат, след като това, с което трябва да е запознат, не съществува като нормативен докумен?!

Чудни хора сте!

Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 12:00 pm
от djaba
.

Публикувано на: Нед Окт 17, 2010 7:18 pm
от g_ishkitiev
Ето нещо като за начало :)

ИНСТРУКЦИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ГЕОДЕЗИЧЕСКИ МРЕЖИ С МЕСТНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ

http://www.cadastre.bg/instrukcii/GMMP/instr_GMMP.htm

Публикувано на: Пон Окт 18, 2010 7:07 am
от Rum Tum Tugger
Доколкото магистралата се явява инженерно съоръжение, според мен най-подходяща е тази инструкция от далечната 1980г
http://www.geodesy-bg.net/INSTRUCTIONS/ ... str_mr.pdf

Публикувано на: Пон Окт 18, 2010 1:28 pm
от logic
И сме чудни и чудесни!
:D :D
Че сте чудни, няма никакъв спор. Дори сте упорито нестоплящи реотана, въпреки ясно поставените въпроси.
Не отговаряте на това, което ви питам (въпреки че никак не е задължително да го правите), а отговаряте за нещо си (незнайно какво), което ви бръмчи в главите. Нещо.. чули дедочули... ама отговаряте: Мoхабет да става.

Дали сте чудесни? Ами... да предположим. Но тепърва трябва да го доказвате. А засега доказателства... няма!


Ето нещо като за начало

ИНСТРУКЦИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ГЕОДЕЗИЧЕСКИ МРЕЖИ С МЕСТНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ
Пак ти казвам, Ишкитиев, в Инструкцията за ГММП няма и дума, обелена за изискванията за снимачните и за работните мрежи. И повече не се бутай в теми, които (засега) не разбираш.

Доколкото магистралата се явява инженерно съоръжение, според мен най-подходяща е тази инструкция от далечната 1980г
Така... Магистралата е инженерно съоръщение - НЯМА СПОР.

Спор има обаче по друго: Когато някой рече да прави трасиране на строителната мрежа на аутобана - той естествено ще ползва препоръчаната от теб, Rum Tum Tugger, инструкция.

Но преди да се стигне до трасиране на стротелната мрежа на магистралата, някой трябва да направи някаква (незнам точно каква, но в никаквъв случай, не строителна) мрежа, която (най-малкото) да установи връзка на строителната мрежа на магистралата с (например)ГММП. Т.е., между ГММП и СТРОИТЕЛНАТА мрежа, трябва да има поне един вид мрежа - такава, че поне да установи, че ГММП в началото и в края на някой ЛОТ на магистралата са в една и съща координатна система, И която "да пренесе" координати от ГММП, до трасето на магистралата.

Сега... Веднага възниква въпроса: Защо ролята на такава мрежа да не се поеме от някава новопроектираща се и новоизграждаща се ГММП?
Не казвам че е невъзможно! Не казвам че е нелогично.
Но казвам, че за построяването на лота от магистралата, е (може би) достатъчно да се проектира геодезическа мрежа с клас - като на РАБОТНА мрежа. Въпросът е: С какви инструменти за измерване, с какви методи и точности на измерване. С каква точност на ср.кв. грешки... и т.н.?

Благодаря!

Публикувано на: Пон Окт 18, 2010 1:40 pm
от GeoRT
logic написа:
И сме чудни и чудесни!
:D :D
Че сте чудни, няма никакъв спор. Дори сте упорито нестоплящи реотана, въпреки ясно поставените въпроси.
Не отговаряте на това, което ви питам (въпреки че никак не е задължително да го правите), а отговаряте за нещо си (незнайно какво), което ви бръмчи в главите. Нещо.. чули дедочули... ама отговаряте: Мухабет да става.

Дали сте чудесни? Ами... да предположим. Но тепърва трябва да го доказвате. А засега доказателства... няма!


Ето нещо като за начало

ИНСТРУКЦИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ГЕОДЕЗИЧЕСКИ МРЕЖИ С МЕСТНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ
Пак ти казвам, Ишкитиев, в Инструкцията за ГММП няма и дума, обелена за изискванията за снимачните и за работните мрежи. И повече не се бутай в теми, които (засега) не разбираш.

Доколкото магистралата се явява инженерно съоръжение, според мен най-подходяща е тази инструкция от далечната 1980г
Така... Магистралата е инженерно съоръщение - НЯМА СПОР.

Спор има обаче по друго: Когато някой рече да прави трасиране на строителната мрежа на аутобана - той естествено ще ползва препоръчаната от теб, Rum Tum Tugger, инструкция.

Но преди да се стигне до трасиране на стротелната мрежа на магистралата, някой трябва да направи някаква (незнам точно каква, но в никаквъв случай, не строителна) мрежа, която (най-малкото) да установи връзка на строителната мрежа на магистралата с (например)ГММП. Т.е., между ГММП и СТРОИТЕЛНАТА мрежа, трябва да има поне един вид мрежа - такава, че поне да установи, че ГММП в началото и в края на някой ЛОТ на магистралата са в една и съща координатна система, И която "да пренесе" координати от ГММП, до трасето на магистралата.

Сега... Веднага възниква въпроса: Защо ролята на такава мрежа да не се поеме от някава новопроектираща се и новоизграждаща се ГММП?
Не казвам че е невъзможно! Не казвам че е нелогично.
Но казвам, че за построяването на лота от магистралата, е (може би) достатъчно да се проектира геодезическа мрежа с клас - като на РАБОТНА мрежа. Въпросът е: С какви инструменти за измерване, с какви методи и точности на измерване. С каква точност на ср.кв. грешки... и т.н.?

Благодаря!
logic, преосмисли си малко тона към хората, които молиш за помощ!!!
Считай това за предупреждение преди бан.
Не смятам да обсъждам решението си с теб, така че не си прави труд да ми отговаряш, а просто се съобрази!

Публикувано на: Пон Окт 18, 2010 2:09 pm
от m9ck
logic, щом ще мериш магистрала прочети си техническото задание, там трябва да е написано какво се изисква, като изисквания за точност, гъстота на точките и координатна система. Ето ти откъс от техническо задание за рехабилитация на второкласен път. Там хората си казват какво искат :
Минималният брой точки от опорния полигон да бъде 3 точки на километър.
Всички геодезически работи по определяне на точките от опорния полигон трябва да отговарят на изискванията на Наредба No 3 към ЗКИР/ МРРБ/ 2006 год., като се спазват и специфичните изисквания, указани в техническото задание.
При използване на глобални позиционни спътникови системи (ГПСС) (GPS) за равнинното определяне на координатите на точките от опорния полигон е необходимо да се определят с ГПСС най-малко по две точки на 2 км с видимост между тях.
Стабилизирането на точките от опорния полигон да се направи със стоманен прът Ф16 или тръба ½” с минимална дължина 30 см, бетониран с бетон М 200, с размери на бетоновия блок не по-малки от 30/30/30 см. Горният край на пръта да бъде загладен и да отстои от горния край на бетоновия блок на 10 мм. Върху блока да се изпише трайно номера на полигоновата точка и годината на създаване. Измерванията да започнат след набиране на първоначалната кубова якост на бетона/ 2-3 дни след бетонирането/. Полигоновите точки да бъдат реперирани до три съществуващи трайни обекта.
Максималната стойности на средните квадратни грешки в положението на точките от геодезическия полигон, след изравнението не трябва да надвишават 0.07 м.

Публикувано на: Пон Окт 18, 2010 2:17 pm
от Rum Tum Tugger
Горката магистрала...
Обект от национално значение, геодезиста не знае как да си изгради мрежата. Дано Бойко Борисов не чете форума :lol:
А за връзката с Държавната геодезическа мрежа са ти написали т.6
Щом толкова искаш да е нормативно издържано...

Публикувано на: Пон Окт 18, 2010 2:22 pm
от logic
logic, щом ще мериш магистрала прочети си техническото задание, там трябва да е написано какво се изисква, като изисквания за точност, гъстота на точките и координатна система.
:) :) Благодаря за перфектния, според мен, отговор! Чест и почитания!

Наистина съм много благодарен! Моите благопожелания за Вас!

Публикувано на: Пон Окт 18, 2010 2:31 pm
от logic
:D :D :D
Горката магистрала...
Обект от национално значение, геодезиста не знае как да си изгради мрежата. Дано Бойко Борисов не чете форума
Може ли въпросче, ако позволите:
Как се досетихте, че аз съм геодезиста на магистралата? А ако досещането Ви не е верно, какво правим??
Благодаря!
А за връзката с Държавната геодезическа мрежа са ти написали т.6
Щом толкова искаш да е нормативно издържано...
Точка 6 от Инструкцията, за която говорите, се отнася за един по-друг вид геодезическа дейност - "ТРАНСФОРМАЦИЯ от една геод. система в друга". Ама карай ... шоу да става. (Да бяхте прочел поне второто изречение от т. 6; и да бяхте погледнал черт. 24) :)