Страница 1 от 2

.

Публикувано на: Вто Юли 27, 2010 4:14 pm
от djaba
.

Публикувано на: Вто Юли 27, 2010 4:58 pm
от dangeon
А ако не си член на КИГ приемат ли декларацията?
В чл.53, ал.2 на ЗКИР изрично е записано, че акта за непълноти и грешки се съставя от службата по кадастър на самото място. Бях чувал, че вече агенцията е загубила няколко дела заради актове за непълноти и грешки атакувани заради това, че не са съставени на място. А дали акта ще издържи ако е атакуван заради това, че е съставен от правоспособно лице, а не от служител на агенцията по кадастър? :)

Публикувано на: Вто Юли 27, 2010 5:03 pm
от dangeon
А това за поддържането на картите от фирми не се и съмнявам, че ще стане, за съжаление на всички нас от малките фирмички.

Публикувано на: Вто Юли 27, 2010 6:47 pm
от GeoRT
Нямам лични контакти с пловдивската служба, но съм се наслушал на идиотщини от практиките там. :evil:

Публикувано на: Вто Юли 27, 2010 8:52 pm
от bobets
Чл. 313. (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г., изм. и доп., бр. 92 от 2002 г.) Който потвърди неистина или затаи истина в писмена декларация или съобщение, изпратено по електронен път, които по силата на закон, указ или постановление на Министерския съвет се дават пред орган на властта за удостоверяване истинността на някои обстоятелства, се наказва с лишаване от свобода до три години или с глоба от сто до триста лева.

(2) (Нова - ДВ, бр. 10 от 1993 г., изм., бр. 50 от 1995 г.) Когато деянието по ал. 1 е извършено с цел да се избегне заплащане на дължими данъци, наказанието е лишаване от свобода от една до шест години или глоба от сто до двеста и петдесет лева.

(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г., изм. и доп., бр. 92 от 2002 г.) Наказанието по ал. 1 се налага и на онзи, който потвърди неистина или затаи истина в частен документ или съобщение, изпратено по електронен път, в които по изрична разпоредба на закон, указ или постановление на Министерския съвет е специално задължен да удостовери истината, и употреби този документ като доказателство за невярно удостоверените обстоятелства или изявления.

(4) (Нова - ДВ, бр. 62 от 1997 г.) Който във връзка с публично предлагане на ценни книги в проспект или обзор за икономическо състояние използва неистински благоприятстващи данни или премълчава неблагоприятни такива, които са от съществено значение при вземане на решение за придобиване на ценни книги, се наказва с лишаване от свобода до три години и глоба до петстотин лева.

Ми освен за спъване на работа незнам за какво може да е това. Къде в ЗКИР го пише това за тези декларации и дали АГКК знае за това нещо, което става в Пловдив? Не им работи сайта от няколко дни, може би седмица да им пусна един мейл с тази декларация и едно запитване дали знаят за това нещо. Ако някой колега от София има път към АГКК имам голяма молба да им покаже този документ и да ги разпита в правния им отдел.

Публикувано на: Сря Юли 28, 2010 10:32 am
от djaba
.

Това е тежко административно нарушение

Публикувано на: Сря Юли 28, 2010 4:05 pm
от kukaracha
Актът за непълноти и грешки се съставя от служител на служба по кадастъра /от общински служител за населените места, чийто кадастър се поддържа от общините/. Подписите на заинтересуваните лица се полагат пред съответният служител. Поправката на кадастрална карта /кадастрален план/ е вид административна услуга, за правилното извършване на която отговаря съответния служител на служба по кадастъра или общинския служител. При порок в процедурата и евентуално обжалване на последващия административен акт в съда / заповед за поправка или отказ да се поправи кадастъра/, заповедта ще бъде отменена от раз.

Публикувано на: Сря Юли 28, 2010 7:49 pm
от peterkyosev
Така е, но това не пречи и в Добрич да се опитват да пробутват епизодично подобен номер. Считам това за нормално, след като не можеш като изпълнител да убедиш възложителят да поиска писмен отказ с подпис и печат, за да го представи пред по-горна инстанция за отмяна. Иначе е ясно, че при поискване чиновникът ще се замисли, дали да не си напише протокола по образец, вместо да съчинява писмен отказ и да го аргументира с членове и алинеи, пък те трябва да се прочетат, пък после да се осмислят.... Иначе е интересна декларацията, не знам кой я е измислил, но си е вид "северно-турско", за северна България "южно-румънско" законодателство, или каквото там си изберете, но не и българско :(. Подобен проблем винаги ще визниква, докато възложителят не застане твърдо на ваша страна! Но на него, възложителят, "му дреме на ....".
Добре е, че при нас има и читави колеги, които си вършат работата съвестно. Все пак законът е достатъчно ясно написан, както се вижда от мненията, поместени по-горе.

Публикувано на: Сря Юли 28, 2010 8:08 pm
от bobets
Май не е отпаднало това, защото днес ме питаха "Къде ти е декларацията?"

Публикувано на: Чет Юли 29, 2010 11:55 am
от djaba
.

Публикувано на: Чет Юли 29, 2010 12:50 pm
от 5ko
Е чакайте сега малко. Поне в София внасяш папката и служителя не проверява на място какво има и какво няма. Дали е наред или не е наред. Нали затова правят тест. А ако протокола от теста не е писмен отказ, че не искат да изпълнят исканата услуга по посочените в него забележки, здраве му кажи.

Публикувано на: Пет Юли 30, 2010 7:17 am
от Geomatics
Мммм да...
И на мен ми търсиха вчера декларация :) , в СК Пловдив.

Публикувано на: Пет Юли 30, 2010 7:05 pm
от bobets
Аз разбрах от агентите, че това е заповед на Бадев с тия декларации не е от София нареждане.

Публикувано на: Пет Юли 30, 2010 9:31 pm
от GeoRT
Ето още малко печални факти за обслужването в кадастралните служби.
Случката се развива в гр. Търговище.
ЖАЛБА

От ХХХХХХХХХХХ ХХХХХХХХХХХХ

Уважаема Госпожо /Господине/,

Като потребител на административна услуга прочетох внимателно НАРЕДБА ЗА ОБЩИТЕ ПРАВИЛА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ и ХАРТА НА КЛИЕНТА, публикувани на сайта на АГКК. /С физическо увреждане съм, за което притежавам решение на ТЕЛК./
На ХХ.ХХ.2009 г. ми се наложи да се възползвам от услугите на институцията, която представлявате. В Служба по геодезия, картография и кадастър гр. Търговище ме обслужи г-н Първан Николов, гл. специалист. Искам да изразя възмущението си от неговото отношение към професионалните му задължения.
Със заявление № ХХ-ХХХХ/ХХ.ХХ.2009 г. поисках да ми бъдат издадени две скици за поземлен имот и да бъдат заверени две скици на мой имот. Предоставих нужната документация – нотариален акт и старите скици на имота. Във връзка с това имах конкретни въпроси към г-н Николов. Той беше крайно неучтив. По лицето му се четяха страшна досада и отегчение. Единият от отговорите му бе: ”Ох, досега щях да обслужа двама души”. В приемната нямаше никой друг за обслужване. Независимо от това, поведението му бе обидно. След като внесох нужната сума в една от банките и се върнах отново в Службата, той пушеше пред приемната, поради което се наложи да го изчакам.
На ХХ.ХХ.2009 г. получих скиците от г-н Николов. Стилът му на работа беше същият. След като си тръгнах и се отдалечих на около 200 м от Службата, чух някой да вика след мене. Същият служител викаше и махаше, поведение крайно неадекватно - забравил да сложи печати на скиците. Изразих възмущението си от това, защото за мене, като инвалид, всяка крачка е усилие. И от неговата недобросъвестна работа, за която плащам. Отговорът му бе: „Аз не трябваше да ви се обаждам....” Държа се още по-грубо, като че не той, а аз съм виновна за пропуска му.
В Хартата на клиента пише: „да постигнем прозрачност и отзивчивост, като Ви осигурим възможност за комуникация с любезни и добре информирани служители по време на целия процес на административно обслужване”. Поведението на г-Николов е в пълен разрез с горепосоченото.
Като Ваш служител г-н Николов е длъжен да спазва нормативните документи, включително и в частта им за отношение към потребителите и комуникацията с клиента. Смятам, че отношението му бе крайно некоректно към мене. В една европейска България такова отношение към гражданите, потребители на административни услуги, е недопустимо, още повече към инвалидите. А такива „професионалисти” като него нямат място в подобни учреждения.
Вярвам, че ще предприемете нужните мерки служители като г-н Николов да не петнят имиджа на АГКК.
Смятам да заведа граждански иск срещу институцията, която представлявате, и да направя случая достояние на медиите.
Чакам Вашия компетентен отговор в регламентирания срок.
Благодаря Ви предварително.

ХХ.ХХ.2010 г.
Гр. Търговище С уважение: ХХХХХХХ ХХХХХХХХХ
Красота! :evil:

Публикувано на: Пет Юли 30, 2010 10:01 pm
от bonigeo
Поведението на тоя Николов е не нахално, а цинично. За каква Харта на клиента и за какви наредби да говорим в случая. Липса на всякаква етика и професионализъм. Тоя служител е напправо за уволнение. Познавам работата в Кадастъра в Търговище, работил съм там. Положението в тая служба, ръководено от Р. М, е трагично. Срам за гилдията и за "европейска" България.

Сигурен съм, че жалбата е отишла в коша.