Още нещо, което не е много коментирано са профилите.
Интересно ми е да видим алтернативни решения за автоматизация на профилите, не само тази или онази програма. Как би следвало, според вас, да се автоматизира процеса от полските измервания до чертеж по желани (разнообразни) изисквания.
Наясно съм с необятните способности на Civil3d и на други подобни "мощни" програми, но нека да видим простите, ефективни решения с помощта на по-непопулярен софтуер.
Профили - софтуер
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: Пет Авг 22, 2008 10:45 am
- Местоположение: София
Re: Профили - софтуер
Извън Темата !
Удобно ли е да подскажеш къде да погледна за "необятните" способности ? Имам една-две книги и видео презентации, там ли има информация и примерни резултати ?dodimitrov написа: Наясно съм с необятните способности на Civil3d и на други подобни "мощни" програми..
Извинявам се, последно Извън Темата !
eeee , Biliana на стари години за подигравка станах
Вложи малко повече Въображение! Че мен ме мързи е ясно, че се надявам някой да каже къде има "по-точно" написано за необятните възможности за ПРОФИЛИ е ясно. А голямата надежда ми е да попадна на примерни файлове/примерни визуализации ! И Най-Голямата надежда е да не са на Пътища ...
P.S.
Не винаги "Double click на иконката на CIVIL 3D от Desktop-a" води до желаният резултат , поне зад мойте икони стоят ръчно редактирани неща ... Така че , по-скромно и по-умно
eeee , Biliana на стари години за подигравка станах
Вложи малко повече Въображение! Че мен ме мързи е ясно, че се надявам някой да каже къде има "по-точно" написано за необятните възможности за ПРОФИЛИ е ясно. А голямата надежда ми е да попадна на примерни файлове/примерни визуализации ! И Най-Голямата надежда е да не са на Пътища ...
P.S.
Не винаги "Double click на иконката на CIVIL 3D от Desktop-a" води до желаният резултат , поне зад мойте икони стоят ръчно редактирани неща ... Така че , по-скромно и по-умно
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: Пет Авг 22, 2008 10:45 am
- Местоположение: София
Лично аз не съм фен на Civil 3D и избягвам задълбаване с него. След "Double click на иконката на CIVIL 3D от Desktop-a" мога да дам конкретни напътствия до създаването на теренната повърхнина и нейните манипулации. По-нататък не съм запознат в детайли.
Civil 3D наистина изисква задълбочени познания и определени настройки (да кажем templates), които безспорно са ефективни при проектирането на пътищата, или там където има голяма бройка и обем. При отварянето на темата имах в предвид "програмки" за профили като EZYSURF например и не по-точно кое къде се натиска, а целия процес на създаване на един профил т.е. (примерно):
- теренни данни: точки и линии - подредба във файл или в графиката;
- повърхнини: начин на представяне;
- трасе на надлъжен профил или линии на сечения: как се указват;
- места на характерните точки: през определено разст, по ребрата по пресичане с линии;
- проектни оси или напр сечения: начин на задаване;
- настройки на изчертаване: мащаби, скари, графи.
Нещо от сорта!
Веднага давам конкретен пример със споменатия EZYSURF. За изобразяването на релефа с хоризонтали при по-простички и малки снимки EZYSURF се справя в пъти по-бързо, с пъти по-малко натискания и не по-лошо от LandDesktop. След това с помощта на един скромен диалог правиш и изчертваш единични сечения. Нужен ти е чертеж със снимката в AutoCAD, заради структурните линии, и текстов файл с координати и коти (да кажем KPT). Всичко се случва в AutoCAD-a с помощта на LISP приложения.
Програмата си има предимства и недостатъци, които също са предмет на коментар.
Civil 3D наистина изисква задълбочени познания и определени настройки (да кажем templates), които безспорно са ефективни при проектирането на пътищата, или там където има голяма бройка и обем. При отварянето на темата имах в предвид "програмки" за профили като EZYSURF например и не по-точно кое къде се натиска, а целия процес на създаване на един профил т.е. (примерно):
- теренни данни: точки и линии - подредба във файл или в графиката;
- повърхнини: начин на представяне;
- трасе на надлъжен профил или линии на сечения: как се указват;
- места на характерните точки: през определено разст, по ребрата по пресичане с линии;
- проектни оси или напр сечения: начин на задаване;
- настройки на изчертаване: мащаби, скари, графи.
Нещо от сорта!
Веднага давам конкретен пример със споменатия EZYSURF. За изобразяването на релефа с хоризонтали при по-простички и малки снимки EZYSURF се справя в пъти по-бързо, с пъти по-малко натискания и не по-лошо от LandDesktop. След това с помощта на един скромен диалог правиш и изчертваш единични сечения. Нужен ти е чертеж със снимката в AutoCAD, заради структурните линии, и текстов файл с координати и коти (да кажем KPT). Всичко се случва в AutoCAD-a с помощта на LISP приложения.
Програмата си има предимства и недостатъци, които също са предмет на коментар.
Благодаря за отговора !
За съжаление не мога да кажа нищо конкретно, не съм геодезист , а за мойте профили ползвам самоделки.
В тази програма виждам, че има нещо подобно -> QuickSurf - Cross Sections and Profiles
Ако не я знаеш/имаш, мога да помогна за да я разгледаш "по-подробно" (и за версията без AutoCAD).
За съжаление не мога да кажа нищо конкретно, не съм геодезист , а за мойте профили ползвам самоделки.
В тази програма виждам, че има нещо подобно -> QuickSurf - Cross Sections and Profiles
Ако не я знаеш/имаш, мога да помогна за да я разгледаш "по-подробно" (и за версията без AutoCAD).
-
- administrator
- Мнения: 600
- Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 7:52 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Преди време си тествах лаптопа (1.66GHz, 1GB RAM). Със Civil 2008 генерирах повърхнина от около 18 000 точки за около 2 до 4 секунди. Оттам насетне, кеф ти хоризонтали, кеф ти каквито и да било други анализи, кеф ти сечения. Според мен скоростта е добра.Веднага давам конкретен пример със споменатия EZYSURF. За изобразяването на релефа с хоризонтали при по-простички и малки снимки EZYSURF се справя в пъти по-бързо, с пъти по-малко натискания и не по-лошо от LandDesktop
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 8:58 am
- Местоположение: София
Civil ?!?
Преди около година имах удоволствието да поработя малко с лазерен скенер. Една повърхнинка от 6.5 млн. точки я сглоби за около два часа, след като два пъти ме изхвърли (говоря за версия 2009 и 64 битов Windows XP). За сметка на това MicroStation 1998 същите 6.5 млн. точки ги изяде за две минути ... Дали софтуерите на Autodesk са добри ...
Re: Civil ?!?
Извън Темата:
Тук бях питал за лазерни скенери -> Тема
Интересното е, че същият Човек скоро ми каза как му били дали заснемане на част от ел. далекопровод ... и пак е още с точки в AutoCAD и няма нищо помощно
Mи то ... кой както случиКрасимир Колев написа:...
Тук бях питал за лазерни скенери -> Тема
Интересното е, че същият Човек скоро ми каза как му били дали заснемане на част от ел. далекопровод ... и пак е още с точки в AutoCAD и няма нищо помощно
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 8:58 am
- Местоположение: София
офтопик: Поне е успял да ги вкара в Autocad
По темата. В главата ми се въртят разни работи, дано са полезни на някой.
- теренни данни: точки и линии - подредба във файл или в графиката
За точките - /номер север изток кота/ е напълно достатъчно. Ако се търси и изобразяване на ситуация, може да добавим и някакъв код накрая. Номерата за предпочитане да са цели числа. Линиите (предполагам Митака има в предвид структурните линии) - /номер_линия от_номер_точка до_номер_точка/. За ситуационни линии като структурните + тип_на_линията накрая.
- повърхнини: начин на представяне
Един файл /номер_точка_1 номер_точка_2 номер_точка_3/ за всеки триъгълник (при положение, че не са добавяни допълнителни точки, освен тези в текстовия файл). Втори вариант /номер_линия_1 номер_линия_2 номер_линия_3/. Правил съм си малко експерименти - за графично представяне е по-добре да се ползва втория вариант. Така всяка линия се рисува веднъж, докато при първия вариант общите страни на всички триъгълници се рисуват ПО веднъж за всеки триъгълник. И в двата варианта могат да се добавят коефициентите на равнината за всеки триъгълник (h= A0 + A1*x + A2*y).
- трасе на надлъжен профил или линии на сечения: как се указват
Като за начало тип на участъка (отсечка, дъга, преходна крива). После според зависи - за правите координати на начало и край; за дъгите координати на центъра, координати на начало и край крива, радиус; за преходните криви координати на начало и край, разни параметри (не ги помня точно). За справка - Land Desktop има експорт на alignment-и в текстов файл (НЕ Land XML), формата е доста прост и ненатоварен с глупости, за разлика от XML.
- места на характерните точки: през определено разст, по ребрата по пресичане с линии
Тук идвата варианта са ... варианти . Въпрос на избор. Като допълнение могат да се включат и ръчно избрани точки, стига да могат да се пазят И ДА СЕ РЕДАКТИРАТ (нещо, което в LDDT все още го няма).
- проектни оси или напр сечения: начин на задаване
Като горното. Включваме трите точки за всяка крива. В някои частни случаи може да се наложи (примерно) в крива 1 километража на пикетните точки да се запазва, но след КК2 не, т.е. първата пикетна точка да е на 20 (10, 5) метра след КК2. И това трябва да се има в предвид.
- настройки на изчертаване: мащаби, скари, графи
Мащаби най-добре ръчно задаване на хоризонтален и вертикален, а не заковано 10:1 за двата. Скарите и графите ... понеже за всеки тип обект са различни, най-добре да има настройка какво точно да съдържа скарата и какъв да е надписа. Такова чудо може да се напише на C++ с повечко използване на указатели и адреси.
Друг проблем - сглобяването на триъгълниците. Метода на крайните елементи дава начален старт. Само че ми се е налагало да правя по три повърхини (в Land Desktop) на сто квадратни метра площ, за да си свърша работата. Давам пример - модел на пещера по МКЕ няма как да стане, заради условието триъгълници да не се пресичат.
Друг проблем - ползването на готови хоризонтали в повърхнината - начин на представяне във файл, разбиване на точки през определено разстояние за всеки хоризонтал, НЕсвързване на три точки от едноименни хоризонтали в триъгълник (И ТОВА е проблем на LDDT).
По темата. В главата ми се въртят разни работи, дано са полезни на някой.
- теренни данни: точки и линии - подредба във файл или в графиката
За точките - /номер север изток кота/ е напълно достатъчно. Ако се търси и изобразяване на ситуация, може да добавим и някакъв код накрая. Номерата за предпочитане да са цели числа. Линиите (предполагам Митака има в предвид структурните линии) - /номер_линия от_номер_точка до_номер_точка/. За ситуационни линии като структурните + тип_на_линията накрая.
- повърхнини: начин на представяне
Един файл /номер_точка_1 номер_точка_2 номер_точка_3/ за всеки триъгълник (при положение, че не са добавяни допълнителни точки, освен тези в текстовия файл). Втори вариант /номер_линия_1 номер_линия_2 номер_линия_3/. Правил съм си малко експерименти - за графично представяне е по-добре да се ползва втория вариант. Така всяка линия се рисува веднъж, докато при първия вариант общите страни на всички триъгълници се рисуват ПО веднъж за всеки триъгълник. И в двата варианта могат да се добавят коефициентите на равнината за всеки триъгълник (h= A0 + A1*x + A2*y).
- трасе на надлъжен профил или линии на сечения: как се указват
Като за начало тип на участъка (отсечка, дъга, преходна крива). После според зависи - за правите координати на начало и край; за дъгите координати на центъра, координати на начало и край крива, радиус; за преходните криви координати на начало и край, разни параметри (не ги помня точно). За справка - Land Desktop има експорт на alignment-и в текстов файл (НЕ Land XML), формата е доста прост и ненатоварен с глупости, за разлика от XML.
- места на характерните точки: през определено разст, по ребрата по пресичане с линии
Тук идвата варианта са ... варианти . Въпрос на избор. Като допълнение могат да се включат и ръчно избрани точки, стига да могат да се пазят И ДА СЕ РЕДАКТИРАТ (нещо, което в LDDT все още го няма).
- проектни оси или напр сечения: начин на задаване
Като горното. Включваме трите точки за всяка крива. В някои частни случаи може да се наложи (примерно) в крива 1 километража на пикетните точки да се запазва, но след КК2 не, т.е. първата пикетна точка да е на 20 (10, 5) метра след КК2. И това трябва да се има в предвид.
- настройки на изчертаване: мащаби, скари, графи
Мащаби най-добре ръчно задаване на хоризонтален и вертикален, а не заковано 10:1 за двата. Скарите и графите ... понеже за всеки тип обект са различни, най-добре да има настройка какво точно да съдържа скарата и какъв да е надписа. Такова чудо може да се напише на C++ с повечко използване на указатели и адреси.
Друг проблем - сглобяването на триъгълниците. Метода на крайните елементи дава начален старт. Само че ми се е налагало да правя по три повърхини (в Land Desktop) на сто квадратни метра площ, за да си свърша работата. Давам пример - модел на пещера по МКЕ няма как да стане, заради условието триъгълници да не се пресичат.
Друг проблем - ползването на готови хоризонтали в повърхнината - начин на представяне във файл, разбиване на точки през определено разстояние за всеки хоризонтал, НЕсвързване на три точки от едноименни хоризонтали в триъгълник (И ТОВА е проблем на LDDT).
Напоследък ми стана интересна програмата Civil 3D, и по-точно новите версии. Към момента имам инсталирана 2010 . Също така видях, че има опция за изчертаване не само на надлъжни, но и напречни профили, автоматично изчертаване на ситуация в скарата и много други полезни неща, които определено облекчават. Пуснах си в youtube и някоколко видео-урока със заглавие "cross secion civil 3d", където е обяснено как стават нещата, но не можах да намеря обяснение на следния въпрос: При изчертаването на напречните профили, трябва да се избират точки от права, преходна крива, елементи на кривата и т.н. Това как става?
защото ако не се лъжа Civil 3D автоматизирано ги чертае
защото ако не се лъжа Civil 3D автоматизирано ги чертае
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 8:58 am
- Местоположение: София
тогава би ли казала какво точно да му зада, че да чертае? Доколкото съм запознат трябва да се зареждат различни видове темплейти, стандарти на оформление и др.Biliana написа:CIVIL 3D чертае ТОЧНО КАКВОТО МУ КАЖЕШ! Не връщай стара версия само защото още не си разбрал логиката на новата! На този принцип - пра-пра баба ми е живяла в пещера- ЛИЧНО МНЕНИЕ!
Извън Темата!
Извън Темата!
new1 , определено първо трябва да признаеш за какво по-точно искаш да ползваш Програмата ... Не , че аз рабирам от Civil 3D, ама е нереално просто ей така да си питаш за всичко което са набутали в нея ... и да припомня името на Форума/Страницата - geodesy-bg.net
new1 , определено първо трябва да признаеш за какво по-точно искаш да ползваш Програмата ... Не , че аз рабирам от Civil 3D, ама е нереално просто ей така да си питаш за всичко което са набутали в нея ... и да припомня името на Форума/Страницата - geodesy-bg.net